Sprzedaż mieszkania a jego kolorystyka
Sprzedaż bądź wynajem mieszkania jest dla właściciela najczęściej procesem długotrwałym i męczącym. Często wynika to z faktu, że lokal jest po prostu nieatrakcyjny. Nie budzi zaufania klientów. A według wielu badań liczą się najdrobniejsze szczegóły. Nawet kolorystyka mieszkania ma wpływ na osiągane zyski z wynajmu bądź sprzedaży.
Jak zaprezentować nieruchomość, by zyskać więcej?
Najlepiej skontaktować się z ekspertem od home stagingu, który zajmuje się profesjonalnym przygotowaniem nieruchomości do sprzedaży. Zna on metody, które podnoszą wartość lokalu oraz zwiększają liczbę zainteresowanych klientów. Potrafi on wydobyć najlepsze cechy z mieszkania i uwypukla jego walory.
Najchętniej kupowane bądź wynajmowane mieszkania posiadają stonowane, neutralne wnętrza. Ekscentryczny bądź zbyt osobisty charakter odstrasza inwestorów. Ogromne znaczenie pełni kolorystyka. To ona odpowiada za ogólne wrażenie kupującego. Warto dowiedzieć się, jakie kolory wybrać, a jakie nie powinny dominować we wnętrzach.
Kolorystyka oczyma ekspertów od home stagingu
Wnętrza to przede wszystkim barwy, które mają ogromne znaczenie dla samopoczucia, zachowania, a także podejmowanych decyzji. Niektóre z nich budzą nasze pozytywne emocje, a niektóre niezadowolenie, wręcz agresję. Projektując wnętrza pod wynajem bądź przeznaczone do sprzedaży, warto poznać podstawowe zasady.
Barwy chłodne
Zdaniem naukowców, delikatne, chłodne odcienie pomagają nam się zrelaksować, obniżyć poziom stresu, wprawiają w dobry nastrój. Kolor fioletowy ma właściwości wyciszające.
Warto zwrócić uwagę na kolor niebieski, który budzi zaufanie, ufność, wiarę. Podnosi również nasze umiejętności komunikacyjne, a w przestrzeniach biurowych wydajność pracowników.
Odcienie zieleni odpowiadają za dobre samopoczucie, uczucie błogości, ładu, harmonii, równowagi.
Odcienie intensywne
Kolorystyka intensywna nie jest zalecana. Ostry kolor czerwony bądź pomarańczowy intensywnie pobudzają, dlatego nie kojarzą się z relaksem. Nie powinny znajdować się w pomieszczeniach, które służą nam do odpoczynku.
Intensywne kolory mogą także wpłynąć na mniejsze zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Mieszkanie będzie ciężej sprzedać lub wynająć.